.

Michelin po 11 rokoch zosadil Bridgestone z pozície svetovej jednotky

0
0
0
s2smodern

Francúzska skupina si v poslednom fiškálnom roku prilepšila o skoro 10 % a pomohli je pri tom viaceré akvizície.

Podľa rebríčka portálu Rubber @ Plastic News patrila koncernu Bridgestone Corp. čelná pozícia nonstop jedenásť rokov po sebe. To však zmenila francúzska skupina Michelin. K nárastu predaja o takmer 10 % jej výraznou mierou pomohli hlavne dve akvizície: za 1,45 miliardy dolárov (cca. 1,22 miliardy eur) ešte v roku 2018 odkúpila off-roadového špecialistu Camso a začiatkom roka 2019 sa za 545 miliónov dolárov (cca. 469 miliónov eur) stala majiteľom indonézskej spoločnosti P.T. Multistrada Arah Sarana TBK.

Kalkulácie portálu Rubber @ Plastic News vyčíslili príjem Michelinu za posledný účtovný rok na sumu 25 miliárd dolárov (cca. 21 miliárd eur), čo stačilo na prekonanie skupiny Bridgestone, ktorá má na konte 24,3 miliardy dolárov (cca. 20,5 miliardy eur). Goodyear si zatiaľ zachoval tretiu priečku s príjmom 13,7 miliardy dolárov (cca. 11,6 miliardy eur). Štvrtý Continental sa však už druhý rok po sebe doťahuje na tretie miesto a pomohlo mu aj to, že v ostatnom fiškálnom roku si pripísal jednopercentný nárast, zatiaľ čo Goodyear zaznamenal 4,7-percentný pokles. Prvú päťku uzatvára japonský koncern Sumitomo Rubber Industries Ltd.

Zdroj: Rubber @ Plastic News

Ilustračný obrázok: Michelin

ABM LogoCMYK

FLEET firemné automobily: online magazín pre stratégie riadenia firemných flotíl

Používaním stránok prevádzkovateľa AUTO BUSINESS MEDIA s.r.o. súhlasíte s používaním cookies, pomocou ktorých vylepšujeme naše služby.